1393-05-24 16:00
5899
12
930
اعتبار گالیکش، کلاله و مینودشت 11 میلیارد، مراوه تپه 14 میلیارد !

آیا اقدامات اخیر رجبی با چراغ سبز استانداری گلستان است؟ / قلع و قمع نیروها در کلاله

با پیش آمدن موضوع چالش بین نمایندگان و استانداری و بها دادن به برخی نمایندگان از طرف استانداری برای رفع این چالش ، محتمل است قلع و قمع نیروها در شهرستان کلاله توسط رجبی نماینده این شهرستان و احتمالا با چراغ سبز استانداری صورت می گیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالکریم رجبی تنها نماینده ترکمن از 7 نماینده استان گلستان از حوزه انتخابیه چهار شهرستان کلاله ، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش می باشد . تنوع جمعیتی و قومی این چهار شهرستان مهم استان می رساند که نماینده چنین شهری در ابتدای امر باید به عنوان یک استاندار عمل کند و بصورتی جامع همه ظرفیتها و نیرو های انسانی را در کنار خود ببیند اما حال و روز این روزهای رجبی بیانگر این نکته نیست.

در پی شکاف هایی که بین استاندار گلستان و نمایندگان مجلس در استان گلستان پیش آمد ، موضوع چالش بین نمایندگان و بها دادن به برخی نمایندگان از طرف استانداری برای رفع این چالش ، گزینه محتملی است که حرکات و فعالیت های این روزهای رجبی را توجیه می کند که احتمالا وی با چراغ سبز استانداری در جابجایی های نیروهای کلاله نقش اساسی را ایفا می کند .

اما تغییر و تحولاتی که در هفته های گذشته با سر و صداهای زیادی همراه شده و حتی به تریبون نماز جمعه کلاله هم کشیده شده و معتمدین شهر نیز در دفتر امام جمعه تجمع کردند ، نشان نشان دهنده برخی از تحرکات این نماینده در مهره چینی ها در شهرستان کلاله است که می تواند به وی در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی کمک های بسزایی کند .

 آغاز تغییرات ؛ تغییر رئیس مرکز بهداشت کلاله

اولین تحولات مدیریتی در شهرستان کلاله، با عدم پذیرش انتصاب مهندس کر به عنوان رئیس مرکز بهداشت کلاله آغاز شد چرا که دکتر فدایی با چنین انتصابی سخت مخالف بود و موضوع باعث کارشکنی های زیادی برای وی شد و شایان ذکر است که رجبی با مهندس کر رابطه صمیمی و نزدیکی دارد و مهندس کر در این راه با پشتوانه قوی  ای حرکت می کرد.

در پی عدم پذیرش این درخواست ، رایزانی هایی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی در جهت تغییر و انزوای دکتر فدایی آغاز شد که بعد از کش و قوس های فراوان فدایی بدون تودیع ، از صندلی خود خداحافظی کرد و بجای وی علی ساورعلیا به عنوان سرپرست جدید این مرکز منصوب شد و پس از آن راه برای رئیس شدن مهندس کر هموار و وی با ترفندهای مختلف به سمت رئیس مرکز بهداشت کلاله منصوب گردید.

نکته قابل توجه این است که علی ساور علیا در یک اقدام جالب ابتدا به عنوان سرپرست منصوب شد و پشت پرده این سرپرستی  این بود که در آینده نزدیک و مرتفع شدن اوضاع سیاسی شهرستان کلاله و  خوابیدن صدای اعتراضات ، مهندس کر بتواند جای علی ساور علیا را بگیرد.

تغییر رئیس صنعت ، معدن و تجارت کلاله

در تغییری  دیگر خلیل رجبلی رئیس نمایندگی صنعت ، معدن  تجارت کلاله جای خود را به خرمالی داد.

تغییر رئیس اداره منابع طبیعی کلاله

پس از این تحولات ، تغییرات مدیریتی پر رنگ تر شد وتغییرات رنگ و بوی قومیتی به خود گرفت تا آنجا که حسین سلطانعلی رئیس اداره منابع طبیعی کلاله به دلیل مخالفت با برخی خواسته های غیر منطقی برخی از مسئولین و بستگان آنها مبنی بر استفاده غیر مجاز از عرصه های ملی برای ساخت ویلا در یکی از روستاهای خوش آب و هوای شهرستان کلاله ، باعث رایزنی هایی با مدیر کل جدید این اداره شد که در پی آن سلطانعلی به آزادشهر به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی آن شهر انتقال یافت.

این جابجایی نیز پشت پرده هایی داشت چرا که راه برای دیگر افراد از جمله ( ب ) باز شد تا در جایگاه ریاست این اداره منصوب شود و ازجمله برنامه هایی که در پشت پرده این جابجایی طرح ریزی شده بود ، این بود که ( ا ) باجناق نماینده کلاله به عنوان معاونت اداره منابع طبیعی این شهرستان منصوب شود و می تواند عدم پذیرش خواسته های نماینده از سوی سلطانعلی باعث چنین تغییراتی در این اداره شده باشد چرا که معاون شدن یکی از بستگان رجبی می تواند مهر تاییدی بر ادعای ما باشد.

مخالفت با گزینه فرمانداری

این روزها بحث داغ محافل و مجالس مردم شهرستان و حتی استان ، به پیچیدگی سیاسی فرمانداری کلاله و اینکه چه کسی فرماندار کلاله می شود بر می گردد و طبق شنیده هایی از منابع موثق ، یکی از گزینه های فرمانداری کلاله به شیوه ای عجیب از گردونه رقابت ها کنار زده شد و آنهم به دلیل مخالفت مسئولی با نفوذ در استانداری و حتی وزارت کشور ، با فرماندار شدن این گزینه بود و با رایزنی های این مسئول با نفوذ اسد سیفی از گردونه خارج شد یا در گزینه های ذخیره قرار گرفت چرا که وی در قبال درخواست مسئول با نفوذ مبنی بر فروش صندلی معاونت فرمانداری به آقای(م) و فروش صندلی بخشداری به آقای(ش) مخالفت کرد.

باید گفت در منصوب شدن اسماعیل تاجی به عنوان فرماندار مراوه تپه ، نمی توان نقش رجبی نماینده کلاله و مراوه تپه را نادیده گرفت و بنظر می رسد این نماینده می تواند در انتخاب فرماندار کلاله نیز نقشی اساسی ایفا کند.

با مخالفت اسد سیفی با این پیشنهاد ، مخالفت های این مسئول با نفوذ با استاندار گلستان برای فرمانداری اسد سیفی آغاز شد که در این مورد مسئول با نفوذ موفق به حذف اسد سیفی از گردونه رقابت برای کرسی صندلی فرمانداری کلاله شد.

توزیع نادعادلانه اعتبارات در چهار شهرستان

همانطور که می دانید دکتر رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و در تخصیص اعتبارات دولت و تصمیمات توزیعی اعتبارات دخل و تصرف دارد و اخیرا 25 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بصورت ناعادلانه در بین 4 شهر کلاله ، مراوه تپه ، مینودشت و گالیکش توزیع شد که سه شهرستان مینودشت ، کلاله و گالیکش از این اعتبار، جمعا 11 میلیارد تومان سهم بردند و شهر مراوه تپه به تنهایی 14 میلیارد تومان اعتبار را از آن خود کرد که این موضوع باعث واکنش شدی حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان کلاله و برخی از معتمدین شهرستان شد.

تجمع معتمدین کلاله در دفتر امام جمعه

  این معتمدین در تاریخ 16 مرداد ماه با تجمع در دفتر امام جمعه مراتب اعتراض خود نسبت به تغییر ناعادلانه مدیریت ها و همچنین توزیع ناعادلانه اعتبارات در بین 4 شهر شرق استان اعلام کردند .

همچنین امام جمعه شهرستان کلاله در خطبه ها و همچنین گفتگوهای خود به نماینده شهرستان هشدارهای لازم برای تعدیل این اعتبارات و همچنین پایان تغییرات مدیریتی اعلام کرد.

توزیع اعتبارات بهزیستی کلاله بین قومیتی خاص

در جلسه بین معتمدین شهرستان کلاله و امام جمعه کلاله به نکته قابل توجهی اشاره شد و آن هم این بود که اعتبارات نقدی واگذار شده به اداره بهزیستی کلاله فقط به یک قومیت خاص واگذار شده است و احتمالا این اقدام اداره بهزیستی بخاطر ترس از تغییرات مدیریتی بوده است که در مطالب فوق علت و پشت پرده های آن را بیان کردیم و به گفته امام جمعه کلاله این اعتبارات بصورت ناعادلانه بین یک قومیت توزیع شده است و سهم قومیت های دیگر از این اعتبارات ناچیز بوده است.

تغییر رئیس جهاد کشاورزی کلاله

در هفته اخیر نیز سید حمزه موسوی رئیس موفق جهاد کشاورزی جای خود را به علیزاده معاون خود که ترکمن است داد و همچنین به گفته یکی از کارکنان فرمانداری کلاله در تاریخ 1 مرداد ماه قاروی رئیس اداره ثبت اسناد کلاله با چراغ خاموش به شهری دیگر منتقل شد و جای وی را شخصی دیگر گرفت که این شخص پس از نزدیک به دو روز بعد از روی کار آمدنش به فرماندار کلاله معرفی شد که این موضوع باعث شوکه شدن فرماندار و اعلام بی اطلاعی وی از چنین تغییر و تحولاتی شد .

اما نکته قابل توجه در تغییر مدیر جهاد کشاورزی این بود که به دلیل مخالفت های آشکار امام جمعه کلاله مبنی بر تغییرات ناعادلانه مدیریت ها و استفاده از افراد یک قوم در راس ادارات و با توجه به پیش بینی عکس العمل حجت الاسلام کشیری نسبت به این تغییر ، وی در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی دعوت نشده بود که این خود نوعی دهن کجی به فرد اول مذهبی یک شهرستان می باشد .

تغییر احتمالی روسای اداره برق و دانشگاه آزاد

گفتنی است طبق شنیده هایی از منابع موثق ، این روزها نماینده نگاه ویژه ای به ادارات برق ، بهزیستی و دانشگاه آزاد دارد و هر از چند گاهی هشدارهایی به برخی رؤسای ادارت یاد شده فرستاده می شود تا فرستادن این هشدارها و تذکرات دلیلی بر برکناری آنها شود و احتمالا وی در نظر دارد که با به چالش کشیدن رؤسای اداره برق و دانشگاه آزاد کلاله ، مهره های خاص خود را بجای آنان جایگزین کند تا در طول 1 سال توانسته باشد بخش اعظمی از مدیریت ها را تغییر دهد تا مدیرانی از قومیت ترکمن قدرت بلامنازع در شهرستان کلاله شوند و گفتنی است که در صورت صحت نقش داشتن رجبی در چنین تغییراتی ، وی توانسته است برای انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی مهره چینی های خوبی را انجام داده باشد .

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گفتنی ها زیاد است

از همه چیز گفتید جز نامه ای که رجبی به رئیس جمهور نوشته بود ، نامه ای که در آن به صراحت گفته شده بود که چرا قومیت ترکمن با 60 درصد جمعیت در استان ما ، فرماندار ترکمن ندارند که بعد از بررسیهای وزارت کشور کذب بودن این ادعا آشکار شد و هم در خصوص میزان جمعیت اهل سنت استان و هم در خصوص داشتن فرماندار ترکمن .چون هم در دولت احمدی نژاد فرماندار ترکمن بوده و هم در دولت روحانی .

0
0
پاسخ
1393-05-21 16:36
درد دل

اقایان محترم لطفا غلط املایی ها و اشتباهات نگارشی را درست کنید.دمتون گرم از افراد سیاسی بدجوری آمار و اطلاعاتی دارید از کجا این همه آمار و اطلاعات را جمع می کنید ؟

0
0
پاسخ
1393-05-21 16:39
مهرانی

مردم شریف استان گلستان بدانند که برخی از برنامه ها و رویکردهای متعصبانه و یکجانبه نگر آقای رجبی مورد تایید و رضایت ما ترکمن ها هم نیست. متاسفانه شنیده می شود برخی اطرافیان وی نیز اقدام به رانتخواری ، تحکم به مسولین شهرستان ها جهت تامین منافع شخصی ، خریدن زمین های ویلایی در شهرستان و سعی در برقدار کردن و گازکشی آنها،خریدن زمینهای مسکونی با ارزش در شهرستان ، ایجاد مافیای مسکن در شهرستان های کلاله و مراوه تپه و....... نموده اند و عملکرد آنها آبرو و حیپیت ما ترکمن ها را برده است. من از عموم شهروندان کلاله ای و مراوه ای عذر می خواهم . آنها با اینگونه رفتارها باعث زیر سوال رفتن اعتماد به نظام اسلامی و انقلاب می شوند و مردم به شدت بدبین شده اند. لطف نهادهای مربوط و کمیسیون نظارت بر عملکرد نمایندگان وارد عمل شده و با آنها برخورد لازم را داشته باشند .

0
0
پاسخ
1393-05-22 15:01
jamal

احیانا شما هم از عزیزان مهاجر نیستید ؟؟مدیریت منطقه حق ... هاست عزیز دل

0
0
پاسخ
1393-05-28 05:54
مهمان اشنا

با سلام به مدیریت محترم سایت؛؛ در مورد توزیع اعتبارات ؛ کافیست یک کمی از زیر ساختهای 4 شهرستان حوزه اقای رجبی درباب گاز ، راه اسفالته و شن ریزی روستای واب شرب بهداشتی، این 4 شهرستان وتوزیع اعتبارات در سالهی قبل تحقیق کنید ، بعد پی خواهید برد که چقدر مراوه محروم است . برای نمونه نزدیک 90 درصد روستاهای مینودشت و75 درصد گلیکش 65 درصد کلاله بهره مند از گاز هستند اما روستاهای مراوه 0 درصد؛ د ر باب اب لوله کشی روستای بالای 50 درصد از روستاهای مراوه محروم ار اب !!! راه روستای که بماند ؛ هنوز روستاهایی با جاده خاکی داریم مراوه!!! متاسفم برای کسانی که دم از توزیع عادلانه اعتبار میزنند!@ تازه از این مساله بعنوان چماق سیاسی هم استفاده میکنند !! مراوه روستاهایش جای دوری نیست ؛ یک کمی با انصاف بنویسد!!!

0
0
پاسخ
1393-05-28 15:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.